|
|
|
|
• |
GDJE SAM? |
> |
|
> |
|
> |
|
> |
festival tolerancije |
|
|
krovna tema festivala `budućnost europe` |
5. Subversive Film Festival Zagreb |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2012. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Izbor igranih i dokumentarnih filmova u glavnom i popratnom programu varira od tematiziranja pobune, problema migracija, identiteta i žrtava moderne neoliberalne Europe do šaranja suvremenim latinoameričkim i feminističkim filmom, ali pri tome uvijek ostaje aktualan, zanimljiv, subverzivan i jednostavno izvrstan, savršen filmski kompas za putovanje Hrvatske u neku novu Europu."
Izjava člana umjetničkog odbora Festivala Velimira Grgića najbolje opisuje ovogodišnji, 5. Subversive film festival koji se održava od 5. do 12. svibnja 2012. godine.
Forum festivala koji se održava u Kazalištu ZKM, na rasporedu je od 13. do 19. svibnja.
"Teško da jedan festival može nadoknaditi izostanak ozbiljne javne rasprave ne samo o smjeru u kojem ide Europa, nego u kojem, zajedno s njom, ide i Hrvatska. Pa ipak, to nam je nakana, jer daljnje privatizacije, poskupljenje cijena, promjene zakona o radu, ukratko, mjere štednje na svakom koraku guše Europu. U samo posljednjih nekoliko tjedana svjedočili smo generalnim štrajkovima u Češkoj, Španjolskoj i Sloveniji te padovima rumunjske i nizozemske vlade; popis se širi, a misliti da se Hrvatska i sama neće uskoro naći na njemu ne samo da je politički kratkovidno već predstavlja i opasnost koja uz produbljenje recesije nosi i klicu kojekakvih ekstremizama. Uz okupljanje preko stotinu intelektualaca i aktivista te preko 50 različitih organizacija i pokreta, Subversive Festival bi Zagreb barem nakratko trebao ucrtati na mapu promišljanja krajnje potrebnih alternativa, ne samo za Hrvatsku, već i Europu.", naglasio je Srećko Horvat osvrnuvši se na krovnu temu kojom se festival ove godine bavi - Budućnost Europe.
/ raspored filmskog festivala / PDF
/ raspored foruma / PDF
Filmski segment programa
Filmski segment programa 5. Subversive Festivala - Subversive Film Festival - održat će se od 5. do 12. svibnja 2012. godine u zagrebačkim kinima Europa i Tuškanac.
U sklopu krovne teme Europa Incognita predstavit će se filmovi u tri sekcije: Nove tendencije europskog filma, Europske migracije te Sekcija feminističkog filma.
U tjednu nakon filmskog programa, od 13. do 19. svibnja, održava se međunarodna konferencija Budućnost Europe na kojoj već tradicionalno izlažu prominentna imena radikalne teorijske misli.
U sklopu sekcije Nove tendencije u europskom filmu imat ćemo priliku pogledati film Black Block Carla Augusta Bachschmidta o jednom od prosvjednika na summitu G8 u Gennovi koji je zajedno sa skupinom aktivista odlučio provesti noć u genovskoj školi Diaz prije povratka kući. Njihova noć u školi ostala je zabilježena kao jedna od najkrvavijih epizoda u novijoj talijanskoj povijesti, s dosad neviđenim stupnjem policijske brutalnosti.
Zelena krv je film koji se bavi ksenofobijom i rasizmom koji su postali svakodnevnica talijanskog Juga. Redatelj filma Andrea Segre, možda najpredaniji aktivist talijanskog filma danas, zaustavio se u kalabrijskom gradiću Rosarno kad su njegovi mještani ultradesne provenijencije odlučili preuzeti zakon u svoje ruke i naoružani dugim cijevima pokušali očistiti grad od prljavih ilegalnih afričkih imigranata, koji su na svojim izmučenim tijelima otrpjeli jednake udarce i Države i Ndranghete, živeći u neljudskim uvjetima i preživljavajući uz bijednu zaradu mahom od berbe naranči i mandarina.
Kontrola niske rezolucije Michaela Palma lucidni je filmski esej, koji govori o društvu kontrole i biopolitici. Svi smo mi potencijalni teroristi - tako barem tvrde oni koji se zalažu za politiku strogog videonadzora. U Palmovu monumentalnom distopijskom eksperimentalnom filmu nižu se zrnate crno - bijele slike hodnika podzemne željeznice, pješaka i nejasnih figura koje se kriju iza prozora, on nam pokazuje paranoidni svijet u kojem računalni programi analiziraju svaki naš korak, čak i u onim najskrivenijim trenucima kad mislimo da smo se zatekli duboko u šumi u kojoj je njihov domet praktički nemoguć.
Kompleksnu temu migracija i konstrukcije identiteta dijaspore tematizirat će sekcija Europske migracije. Narativi se razvijaju oko onih koji pokušavaju prodrijeti u Tvrđavu Europu te onih koji se kreću unutar nje i svojim putanjama iscrtavaju vladajuće ekonomske hijerarhije i nejednakosti.
Film Na ovome svijetu Michaela Winterbottoma je dokudrama koja briše granice stvarnosti i fikcije. Snimana je dokumentarističkim stilom s konstruiranim fiktivnim narativom. Sagledavajući okrutnu i izazovnu situaciju u kojoj se nalaze izbjeglice, tražitelji azila i imigranti, predstavlja podsjetnik - pogotovo zapadnoj publici - da ljudi poput protagonista ovog filma postoje na ovome svijetu te da njihove priče nisu izolirani slučajevi, već događaji o kojima se ne čuje dalje od granica same priče.
U Lamerica redatelj Gianni Amelio postavlja protagonista - Talijana Gina (Enrico Lo Verso) - u poziciju siromašnih Albanaca te ga dovodi u situaciju da zajedno s njima mora tražiti nesigurne putove kako bi stigao u Italiju. Dok prati grupu Albanaca koji pokušavaju napustiti zemlju i otputovati u Italiju, Gino gubi identitet Talijana i postaje jedan u nizu albanskih imigranata.
Subversive Film Festival u suradnji sa ženskim filmskim festivalom u Bruxellesu Elles Tournent - Dames Draaien iznjedrio je treću sekciju koja se Europom bavi iz isključivo ženske perspektive. Dakle, nije riječ o filmovima o ženama nego su u sekciju uvršteni filmovi od žena.
Time se izbjegavaju definirati ženska pitanja (koja potencijalno uzrokuju segregaciju), pojam koji uvijek podrazumijeva ograničenja, falsifikaciju percepcije i konstrukcije, nego se fokusira na žensko autorstvo kao temeljni princip odabira koji ne ograničava niti unaprijed definira.
Neki od filmova koje ćemo pogledati u sklopu feminističke sekcije su Audre Lorde - Berlinske godine 1984. - 1992. Dagmar Schultz, topao portret vrlo utjecajne žene, jedne od osnivačica crnog feminizma koja je izvršila snažan utjecaj i na bjelkinje, pozivajući ih da prepoznaju važnost privilegija koje imaju zbog svoje rase te da se nauče nositi s rasnom razlikom na konstruktivne načine.
Potom film Fleksibilna žena Tatjane Turanskyj radikalna komedija o nezaposlenoj arhitektici Greti koja se odbija podčiniti pravilima globaliziranog kapitalističkog svijeta.
Eksplozivni film Prljavi dnevnici priredila je Mia Engberg, a prikazuju 12 feminističkih prijedloga kako promišljati pornografiju kroz žensku perspektivu. Prljavi dnevnici izazvali su mnogo kontroverze s obzirom da je projekt financiran novcem švedske vlade. Kreativne odluke temeljile su se na manifestu u deset točaka s ciljem stvaranja nekomercijalne pornografije koja slijedi feminističke ideale. Radikalna retorika i korištenje eksplicitnih slika kao snažnog načina izražavanja otvaraju mnoga pitanja o seksualnoj sferi suvremenog društva.
Uz ove tri sekcije, koje se na različite načine bave ili uranjaju u kontekst Europe, u sklopu popratnog programa prikazat će se još dvije sekcije filmova pod nazivom Četvrti film i Nove estetike latinoameričkog filma. Četvrti film naziv je za filmsko stvaralaštvo autohtonih zajednica širom svijeta koje povezuje sličan status u matičnim zemljama, ali i slični problemi ekonomske i političke prirode. Nove estetike latinoameričkog filma prikazat će nam neke od najvažnijih filmova nastalih u proteklih deset godina. |
|
|
|
Dodatne informacije: |
|
• |
|
|
• |
|
|
• |
|
• |
|
|
• |
2. svibnja 2012. / zadnja izmjena: 3. svibnja 2017. |
• |
k.v. |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2012. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|