Na izložbi “Struktura mrlja” u Muzeju suvremene umjetnosti, koja je realizirana zahvaljujući MSU nagradi koju je dobila na 34. salonu mladih 2018. godine, mlada grafičarka Vida Meić odlučila je predstaviti rezultate eksperimentiranja u tehnici kolografije. Što je, zapravo, kolografija? To je tehnika, objasnila je umjetnica, lijepljenja bilo kakvih vrsta ljepila, u njezinom slučaju na ljepenku, to jest kartonsku podlogu.
Preciznije, riječ je o stvaranju reljefa ljepilima. A kolografija je privlačna umjetnici i zato što je prilično jednostavna tehnika. No, ona je i izazovna jer kolografski postupci nisu mnogo istraživani i ne postoje ograničenja. Vida Meić utiskuje matrice u različitim bojama pa se tako jedan njezin rad, kaže, može sastojati od pet otisaka i pet različitih matrica.
Ono što je umjetnici najzanimljivije jest uslojavanje boja. “Upravo su slojevi zanimljivi kolografski trenutak jer ih je teško kontrolirati, teško ih je unaprijed vizualizirati. Međutim, praksom se može predvidjeti buduća forma, a što je zapravo razmišljanje srodno slikarskom, jer uslojavanjem boja postižem kompoziciju”, rekla je Vida Meić. A njezina izložba Struktura mrlja održava se u MSU galeriji od četvrtka, 4. lipnja do nedjelje, 5. srpnja 2020. godine. Napomenimo da je otvorenje izložbe predviđeno u četvrtak, 4. lipnja, u 19 sati.
Umjetnica samosvojno ukazuje na zanemarenu spoznaju vizualne percepcije
Spoznavši da je gledati, vidjeti i prepoznati oblik vrijedan estetske pozornosti “rijetkost, a možda i privilegija”, Vida Meić svoje umjetničke srodnike pronalazi, između ostalog, u radovima američke znanstvenice i umjetnice Julie Buntaine koja se nadahnjuje idejom kako gledanje umjetnosti i praćenje skokovitih fiksacija oka također ima potencijala postati umjetničko djelo per se. Spominje i radikalnog autora Gustava Metzgera. Preciznije, njegov projekt bilježenja i prezentacije transformacije te rasta kristala iz 2005. godine.
Lavirajući između kontroliranog slučaja i utvrđenih procedura grafičkog medija, Vida Meić samosvojno ukazuje na zanemarenu spoznaju vizualne percepcije. Naime, da bismo uistinu vidjeli svijet kakav jest, valja nam prekinuti prisan odnos s njim i otvoriti opažaj. Taj proces otvaranja opažaja, ukidanja asocijacija vezanih uz formu, a čiju je važnost naglašavala istaknuta profesorica s katedre Povijesti umjetnosti zagrebačkog Filozofskog fakulteta, Jadranka Damjanov, otponac je i Vidinog razmišljanja o pojavnom svijetu. Vida se, dakle, zalaže za budnu svijest, za percepciju kao tjelesni proces u vremenu, čin živog kretanja (oka) i doživljavanja materije. (iz teksta kustosice izložbe Leile Topić)
Tko je Vida Meić?
Vida Meić rođena je 1991. godine u Čakovcu. Diplomirala je grafiku u klasi prof. Ines Krasić na Nastavničkom odsjeku na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2017. godine s pohvalom Summa Cum Laude. Dobitnica je brojnih nagrada, od kojih valja izdvojiti nagradu Grafičke zbirke NSK, MSU nagradu i 2. HPB nagradu Salona mladih, Erste Grand Prix i Rektorovu nagradu.
Samostalno izlaže 2016. godine ciklus kolografija u Galeriji Matice hrvatske te 2017. Atlas Mrlja u galeriji Kranjčar. Izlagala je na tridesetak skupnih izložbi od kojih valja istaknuti 7. i 8. hrvatski trijenale grafike, 4. Bijenale slikarstva, 12. Erste fragmente i 34. Salon mladih. Radi u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika te kao vanjska suradnica na Akademiji likovnih umjetnosti. Više o radovima ove umjetnice doznajte na njezinoj Instagram stranici.