Prva samostalna izložba “She Was Unaware of Her Borders (Ego In Habitat)” zapažene slovačke umjetnice Petre Feriancove u Zagrebu razotkriva se kao kontakt umjetnice s prostorom galerije Bačva. Postavljajući radove u dijalog s izložbenim prostorom Petra Feriancova ukazuje na napetosti između prostora, promatrača i promatranoga. Njezina je gesta usmjerena na propitivanje prostornih odnosa i interakcija između objekata i subjekata, uprizorujući performativni karakter izložbe i kretanje kroz prostor. Petra Feriancova okuplja predmete i slike koje izlaže kao neku vrstu arheologije sjećanja. Bavi se, ističe, preživjelim predmetima i težnjom objekata da izlože dio vlastite povijesti.
Kroz formalne i senzualne instalacije, bavi se predmetima, u suodnosu prema ljudskom životu, njihovom poviješću, postojanjem, trajanjem, preživljavanjem, krhkošću, naglašavajući atmosferu i izazivajući slične osjećaje i kod promatrača. Na taj način umjetnica specifičnim vizualnim jezikom stvara prostore, sjećanja, atmosfere katastrofe, arheoloških ostataka, napuštenog humanizma i enciklopedije koja se formira u prostoru pokušaja između znanstvenog, povijesnog i privatnog pogleda, potencijalnosti i imaginacije, spajajući intimno i univerzalno (iz predgovora, Branka Benčić).
Otvorenje izložbe She Was Unaware of Her Borders / Ego in Habitat umjetnice Petre Feriancove bit će, pridržavajući se svih mjera preporuka Nacionalnog stožera civilne zaštite, na otvorenom, ispred glavnog ulaza u Dom HDLU, u četvrtak, 24. rujna 2020. godine u 19 sati.
O Petri Feriancovoj
Petra Feriancová slovačka je umjetnica, spisateljica i kustosica. Rođena je u Bratislavi u Čehoslovačkoj 1977. Godine 2013. predstavljala je Slovačku i Češku na 55. bijenalu u Veneciji. 2011. bila je rezidentica ISCP-a (New York, SAD), a 2010. nagrađena je nagradom Oskar Capan za mlade likovne umjetnike u organizaciji Zaklade za civilno društvo FCS.
Odabrane samostalne izložbe uključuju: Fabvlae, Villa D’Este, Tivoli, IT (2020.); Lebenswelt, Significant Other, Beč, AT (2019.); Personale, Gilda Lavia, Rim, IT; Klaviatura, Viltin Gallery, Budimpešta, HU; I Am Losing My Beauty Together With My Interest in Beautiful Things, Baril, Cluj, RO; Becoming Animal, Tenderpixel, London, UK (sve 2018.); Systems, Individuals and Measuring Tools, Bolit Centre d’Art Contemporani, Girona, SP; Survivals, Relicts, Souvenirs, Apoteka, Vodnjan, HR; An Exhibition on Doubt, MAN_Museo d’Arte Provincia di Nuoro, IT; (sve 2016.); Vulnerable, Yet Everlasting, Viltin Gallery, OFF Bijenale Budimpešta, HU (2015.); Things that Happen, and Things that are Done. On Beginnings and Matter, Fondazione Morra Greco, Napulj, IT (2014.); Still the Same Place, An Order of Things (with Zbynek Baladrán), Češki i Slovački paviljon, Bijenale u Veneciji, IT (2013.); A Study of the Secondary Plan, Dumb, The House Of Arts, Brno, CZ (2012.); Postsriptum to Childe Harold’s Pilgrimge, Slovak National Gallery, Bratislava, SK (2011.) te Theory of a City or the Possibilities of an A4, ISCP, New York, US (2011.).
PROČITAJTE VIŠE: