izložba "proces" | matija čop | hdd galerija | 2020.

Matija Čop, modni dizajner i medijski umjetnik, izložbom “Proces” predstavlja svoje radove u HDD galeriji i to od 9. do 20. listopada 2020. godine

Izložba “Proces” kojom svoje radove predstavlja modni dizajner i medijski umjetnik Matija Čop otvara se u petak, 9. listopada 2020. godine, u HDD galeriji. I dodajmo, ova je izložba nastala slijedom eksperimentalnog istraživačkog procesa započetog tijekom njegova studija na Royal College of Art u Londonu.

Potaknut specifičnim intermedijskim načelima edukacije na toj uglednoj umjetničkoj instituciji, Matija Čop iskoračuje iz konvencionalnog modnog jezika i diskursa. I to ne kako bi ga negirao. Nego kako bi ga transformirao koristeći druga sredstva. Poput fotografije, skulpture, videa, performansa, grafičkog dizajna…

Izložba Proces okuplja kao jednu integralnu cjelinu vizualnu i tekstualnu dokumentaciju, video, zvuk i objekte proistekle iz tog istraživačkog procesa. I dodajm, kustosica ove izložbe je Tamara Christ, a Matijina djela možete pogledati sve do utorka, 20. listopada. Više o Matiji Čopu doznajte na njegovom Instagram profilu, a u nastavku teksta pročitajte što je o izložbi Proces napisala Tamara Christ.

Matija Čop želi kreirati autentičan sklop vizualne komunikacije

U odnosu na modne dizajnere koji svoju pažnju investiraju u anticipaciju novih trendova, Matija želi kreirati autentičan sklop vizualne komunikacije istražujući mogućnost inovacije u kontekstu tehnologije proizvodnje i samoga jezika mode. Već na počecima studija modnog dizajna na TTF-u, manifestno odbacuje uporabu konvencionalnih modnih tehnika i metode te zahtjeve sustava mode za sezonskim plasiranjem kolekcija. Tradicionalan način spajanja krojnih dijelova u odjevni predmet, kao i pripadajuću konstrukcijsku metodu, zamjenjuje montažnom tehnikom te uporabom novih tehnologija.

Njegova se odjevna oplošja mogu uvijek iznova dekonstruirati i rekonstruirati u sasvim drugačije oblike. Time je ideja promjene implementirana u cjelokupni proces koncipiranja i realizacije modnog objekta. Umjesto materijalne realizacije djela na prvo mjesto dolazi dinamični proces njegova su-stvaranja. Stoga ovdje ne možemo govoriti o odjevnim predmetima ili djelima. Tu govorimo o dokumentaciji koja upućuje na praksu izvođenja. Točnije, na stvaranje procesa u kojemu autor su-djeluje. Tako se već na tehničkoj razini konstrukcije odjevnih oplošja razaznaje koncept koji ima kapacitet transformacije budućnost mode. Ili barem jednog njenog medijskog rukavca…

Tagged