Umjetnica Josipa Škrapić održat će izložbu naziva “Janjci su lagani, njih je lako nositi” u Galeriji Karas. Izložbu možete pogledati od utorka, 1. ožujka 2022. godine. Otvorenje je planirano za 19 sati, a možete ju pogledati sve do nedjelje, 13. ožujka. Dodajmo da ova izložba otvara novu izložbenu sezonu u Galeriji Karas koja se nalazi u Ulici kralja Zvonimira 58.
Kroz sirovo, nepromijenjeno bilježenje svakodnevice njenog oca, Josipa Škrapić nam otvara pogled u stvarnost. A on se doima onoliko daleko koliko nam je ona i bliska, bez zadrški i pretenzija. Njezina nova izložba ima uporište u radu pod nazivom Škrapa, započetom 2021. godine u sklopu projekta Zenit 21/21.
Tko je Josipa Škrapić?
Rođena 1997. godine, Josipa Škrapić preddiplomski studij završava 2019. godine na Akademiji Umjetnosti Sveučilišta u Novoj Gorici u Sloveniji, na studiju digitalnih umjetnosti i praksi, na odsjeku suvremenih umjetničkih praksi. Diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na smjeru novih medija pod mentorstvom Andreje Kulunčić. Članica je Društva vizualnih umjetnika – CRUX i HDLU-a Istre. Izlagala na više skupnih izložbi u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji. U svom se radu zanima za kulturološka pitanja, svakodnevicu i društvo kao i za osobna iskustva i introspekciju koje uklapa u rad kroz razne medije. Više o Josipi doznajte na njezinom Facebook profilu.
Na temelju postavljenih istraživačkih pitanja umjetnica je dekonstrurirala pojam barbarogenija koristeći se etnografskom metodologijom. Josipa Škrapić navodi kako je pratila tatu, njegova ponašanja i dane na promatrački način, ali i s toplinom i intimom, snimajući ga i zapisujući izjave i razgovore. Putem etnografskog dnevnika, kasnije preoblikovanog sitotiskom u format knjige umjetnice (odnosno grafičke mape ili bibliofilskog izdanja) umjetnica je pratila što otac govori, bilo da su to prisjećanja iz mladosti ili trenuci koji inače ostaju nezapaženi. Umjetnica zaključuje kako su neki od zabilježenih trenutaka “bizarni, neki prosti, neki prosto jednostavni i bez političke korektnosti, ali u svojoj jednostavnosti prikazuju realitet ideje i života, zato je i film ostavljen u sirovom izdanju, bez suviše montaže… (iz predgovora Josipa Zankija)