|
|
|
|
• |
GDJE SAM? |
> |
|
> |
|
> |
vox feminae festival |
|
|
sadržajan i društveno angažiran filmski program te dvije umjetničke izvedbe |
Zatvorene Zločinke: Završio deveti Vox Feminae Festival |
|
|
|
vijesti sa scene po mjesecima 2015. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arhiva vijesti sa scene (po godinama) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U sklopu devetog Vox Feminae Festivala koji je trajao od 3. do 8. studenoga 2015. godine, publika je sudjelovala u nizu panela na temu Zločinke, gledala sadržajan i društveno angažiran filmski program te prisustvovala dvama umjetničkim izvedbama.
U programu panela udruga RODA - Roditelji u akciji upoznala je publiku s projektom MA#ME, koji se bavi pomoći majkama zatvorenicama. Osim iskustava bivših zatvorenica navedenih u brošuri Roditeljstvo iza rešetaka, prisutne na panelu kao najveće potrebe ove ugrožene društvene skupine izdvojile su pravo na rad, poboljšanje brige o zdravlju te daljnje umrežavanje nadležnih pravobraniteljstava, socijalne službe i udruga civilnog društva u svrhu poboljšanja njihovog statusa.
Na panelu Prema sustavu podrške žrtvama seksualnog nasilja, u suradnji sa Ženskom sobom, kao jedinim specijaliziranim centrom za žrtve, razgovaralo se o seksualnom nasilju koje je kao tema uvijek na margini a prate ga zastrašujuće statistike - 95% žena uopće se ne odluči prijaviti počinitelja, a svega 15% prijava završi sudskim postupkom koji je za žrtve mučan i spor.
Na panelu Humanitarna kriza i položaj žena, aktivistice Inicijative Dobrodošli Tea Vidović i Sara Kekuš iznijele su nekoliko ključnih problema rada na terenu s izbjeglicama - od odvajanja muškaraca i žena prilikom prelaska granica, nepostojanje konkretne zaštite ženama izbjeglicama u kampovima do niza kulturoloških razlika kojima treba pristupiti s razumijevanjem s obje strane.
Publiku je u velikom broju privukao popratni program Žene s video kamerama. Za razliku od redateljskog posla kakav je predstavljen u mainstream kulturi, i kako ga većina koji se ne bave filmom zamišlja, posao domaćih redateljica izrazito je osoban - zaključile su sudionice. Iako njihovi radovi nisu zamišljeni kao politički, odašilju jasnu političku poruku po pitanju senzibilizacije publike o suživotu s osobama s mentalnim poteškoćama (Eva Kraljević, Lijepo mi je s tobom, znaš) ili LGBT osoba (Dana Budisavljević, Nije ti život pjesma Havaja) a često su osobni te govore o prevladavanju obiteljskih trauma (Tiha Gudac, Goli).
Autorice su istaknule da je proces montaže uvjerljivo najzahtjevniji, i to zbog povezanosti sa snimljenim materijalom koji u jednom trenutku prestaje biti osoban i pretvara se u tržišni proizvod namijenjen gledatelju/ici i koji, sukladno tome, treba oblikovati.
Marie Vermeiren, redateljica i voditeljica belgijskog filmskog festivala Elles Tournent - Dames Draaien, svoje je predavanje fokusirala na izazove borbe za rodnu ravnopravnost u filmskoj industriji u Europi - od smanjene zastupljenosti u obrazovnim kurikulumima do poražavajućih statistika o podzastupljenosti žena u filmskoj industriji te manjem prosjeku plaće.
Festivalsku publiku oduševio je film Kći Indije (India`s Daughter), koji je zaslužio najviše glasova i najbolje ocjene. Film propituje kulturu silovanja i nasilja nad ženama koje je rašireno u Indiji, ali i diljem svijeta, te strastveno zagovara promjenu. Programu festivala putem Skypea nakon projekcije pridružila se i redateljica, Leslee Udwin, koja je naglasila potrebu za edukacijom i poticanjem suosjećanja za druge od najranije dobi na globalnoj razini. |
|
|
|
Dodatne informacije: |
|
• |
|
|
• |
|
|
• |
|
• |
|
• |
|
|
• |
11. studenog 2015. / zadnja izmjena: 8. lipnja 2017. |
• |
k.v. |
|
|
|
vijesti sa scene po mjesecima 2015. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
arhiva vijesti sa scene (po godinama) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|