|
|
|
|
• |
GDJE SAM? |
> |
|
> |
|
> |
|
> |
izložba @ klovićevi dvori |
|
|
predstavlja se oko 250 umjetničkih radova - od skulptura, slika, grafika,crteža, reljefa, instalacija do sasvim intimnih crtačkih zapisa |
Velika retrospektivna izložba hrvatskog umjetnika Vaska Lipovca |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2017. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U Galeriji Klovićevi dvori 14. rujna 2017. godine otvara se velika retrospektivna izložba uglednog hrvatskog umjetnika Vaska Lipovca.
Predstavljanje umjetnikova opusa u autorskom izboru uglednog povjesničara umjetnosti dr. sc. Zvonka Makovića bit će realizacija nastojanja da se Lipovčev opus sagleda na jednom mjestu i tako istovremeno naznače sve raznolike medijske i poetske odrednice unutar kojih je Vasko Lipovac pokušavao realizirati vlastito polje rada.
Izložba koja će na dvije etaže gornjogradskih Klovićevih dvora predstaviti oko 250 umjetničkih radova - od skulptura, slika, grafika,crteža, reljefa, instalacija do sasvim intimnih crtačkih zapisa nastalih na samom kraju Lipovčeva života, duboko je humanistički promišljen umjetnički imaginarij svijeta za koji je umjetnik vjerovao da ima svoju svrhu. Umjetnička djela, najvećim dijelom iz vlasništva umjetnikove obitelji, od kojih će neka po prvi put biti javnosti pružena na uvid, podcrtavaju važnost Lipovčeva ishodišta u najranijim dodirima sa stvaralaštvom unutar zavičajnih Škaljara, Kotora i lokalne kulture.
Upravo je to popudbina kojom Vasko unutar hrvatske moderne umjetnosti druge polovine 20. stoljeća gradi svoju autentičnu poziciju. Ova izložbena prezentacija njegova umjetničkog opusa pružit će rijetko viđen presjek kroz sve faze umjetnikova iznimno plodnog stvaralaštva, u rasponu od prvih radova nastalih početkom pedesetih, do zadnjih crteža nastalih na samom kraju umjetnikova života, tijekom 2006. godine.
Izložbu možete pogledati od 14. rujna 2017. do 7. siječnja 2018. godine. Kustosica izložbe je Ana Medić, a autor izložbe Zvonko Maković.
Izvadak iz osvrta na izložbu Zvonka Makovića
Biciklisti su možda i najzaokruženije Lipovčevo djelo ne samo stoga što su brojčano veliki, nego što podrazumijevaju punoću prostora i neposredan odnos s promatračima. Nije to jedino djelo koje je shvaćeno kao svojevrsna serija, sekvenca. Nije teško uočiti kako je umjetnik mnoga svoja djela radio varirajući jedan predložak, jednu temu ili motiv pa je teško iz tih varijanti izdvojiti jedno i shvatiti ga kao apsolutni original. Lipovac ne robuje diktatu unikata, on svoje djelo razumije kao tok, kao slijed, a varijacije kao važan sadržaj djela.
Tome u prilog ide i umjetnikovo nastojanje da radije barata tipovima, nego konkretnim likovima.
Postoje brojne varijante javnih spomenika, skulptura, djela obilježenih religioznim temama. Ono što ih sve povezuje, to je duh vedrine i prisnosti.
Puni efekt kiparska djela Vaska Lipovca dobivaju na javnome prostoru, kada se uvuku u konkretan život i u konkretan ambijent. Tu će umjetnik otkriti sve svoje potencijale u neposrednom dijalogu s običnim ljudima, prolaznicima, flanerima. Otkrit će, štoviše, svoje stvarne korijene, budući je ova umjetnost iznikla iz jednostavne svakodnevice, života malih ljudi s Mediterana od kojih je baštinila vedrinu, ironičnost, pričljivost.
Međutim, smještanjem tih djela u enterijere ne gubi se ni ovdje njihov efekt, budući da snagom koju zrače mijenjaju prostor i obraćaju se promatraču pružajući mu jednostavne i svima dobro poznate ljudske osobine koje odaju njihov mediteranski identitet, ma štogod on značio. |
|
|
|
|
|
|
|
Dodatne informacije: |
|
• |
|
|
• |
|
|
• |
|
• |
|
|
• |
13. rujna 2017. |
• |
k.v. |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2017. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|