Predstava Komet autorice Justine del Corte igra u Gradskom dramskom kazalištu Gavella 6., 10., 15., 26. i 27. travnja 2017. godine.
Režiju potpisuje Aida Bukvić, a u predstavi glume Nataša Janjić (Elisabeth, zaručnica), Amar Bukvić (Arthur, zaručnik i transplatacijski kirurg), Antonija Stanišić Šperanda (Vera, Elisabethina sestra), Živko Anočić(Nick, Verin životni suputnik s bebom na trbuhu), Nela Kocsis (Anna, filmska glumica), Bojana Gregorić Vejzović (Greta, kazališna glumica), Anja Đurinović (Isabel, Gretina kći), Ksenija Pajić(Nane, poduzetnica), Franjo Dijak (Gregor, vratio se iz Bangladeša), Ivana Roščić / Ivana Bolanča (Dagmar, voditeljica staračkog doma i Gregorova prijateljica) i Đorđe Kukuljica (Lothar, koji je umro sa 64 godine).
O predstavi Kometa
"Seoska livada, u pozadini veliko drvo jabuke, poduprto potpornjem. Plavo nebo. Sredina ljeta. Podne. Sunce. Vrućina. Naslućujemo komarce i čujemo cvrčke." (uvodni opis scene Kometa) sugerira spokoj, a zapravo ubrzo postaje jasno da ćemo gledati nešto sasvim drugo, prizore "zadihane, zasopljene, uzrujanog, uznemirenog tempa", u mnogočemu bliske npr. von Trierovoj "Melankoliji".
"Hoću da mi život bude sretan!", uzvikuje Elisabeth u nebo, a isto čine i ostali likovi ove tragikomedije (Vera: "Mora biti želja koja se može ostvariti. Ja hoću novac!"), jer sve želje izvikuju se u smjeru kometa, koji je "divovski, gotovo opasan". Ispod duhovitosti i prividne lakoće bivanja zajednički je vapaj za srećom, a dramski postupak kojim ga del Corte rastvara pruža velike mogućnosti glumcu da višeslojno oblikuje svoj lik i suigru s partnerima i gledateljima.
"Komet", naime, poseže za modelom "kazališta u kazalištu" koje postaje "stvarnost u stvarnosti", rekonstruirajući vjenčanje od prije desetak godina. Glavni izvor boli i nemira i ovdje su osjećaji, pa spisateljica, ne bez ironije kojom i inače oblaže replike svojih lica, bilježi: "Veliki filozofi slagali su se u tome da osjećaji čovjeku donose samo patnju i bijedu.".
U režiji Aide Bukvić, čiji su najbolji naslovi bili glumačke predstave, "Komet" se poigrava s optimizmom pamćenja, miješajući radost i tugu, prošlost i sadašnjost, zbiljsko i izmišljeno. |