|
|
|
|
• |
GDJE SAM? |
> |
|
> |
|
> |
|
> |
rule of three @ galerija bačva |
|
|
osim potpunog prepuštanja emotivnim i životnim strujama i iskušenjima, potrebno je u životu tragati za stvarnom i metaforičkom ravnotežom |
Izložba `Rule of three` hrvatske umjetnice s londonskom adresom Maje Vržine |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2017. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Izložba Rule of Three hrvatske umjetnice s londonskom adresom Maje Vržine, koja je na londonskoj likovnoj sceni ostvarila autentičnu stilsku i zanatsku dionicu, otvara se u petak, 19. svibnja 2017. godine u 19 sati u Galeriji Prsten. Kustosica izložbe je povjesničarka umjetnosti Iva Körbler.
Maja Vržina će se hrvatskoj publici predstaviti serijom slika i skulptura, izrađenih posebnom tehnikom pozlaćivanja (gilding), a izložbu možete pogledati do 4. lipnja 2017. godine.
Kustosica izložbe Iva Körbler navodi kako umjetničin crno - bijeli svijet, u kojemu se jasno očitavaju polariteti života i smrti, rađanja i umiranja, svjetla i tame, tek na prvi pogled djeluje kao zaigrana pozornica nadrealno - fantastičnih vizija, snova i podsvijesti. U njezinim radovima jasno možemo osjetiti ne samo egzistencijalnu tjeskobu, već i evokaciju samoće i osamljenosti koju na rubovima slike metaforički i doslovno zaustavlja pozlaćeni okvir kao signal (samo)obnavljanja.
Prema riječima same umjetnice, osim potpunog prepuštanja emotivnim i životnim strujama i iskušenjima, potrebno je u životu tragati za stvarnom i metaforičkom ravnotežom, istovremenim iskoracima izvan okvira, pravila, klišeja i konvencija te pokušajem pažljiva stvaranja krhkog okvira unutar kojega se štitimo od vanjskog svijeta - svoje zlatne krletke.
Vržina u svojim radovima koristi tehniku pozlaćivanja, presvlačeći različite površine poput metala, drveta ili stakla zlatom u listićima, a izučila ju je kod Davida Duncana, vodećeg britanskog stručnjaka za ovu tehniku koja u Velikoj Britaniji ima višestoljetnu tradiciju.
O Maji Vržini
Maja Vržina rođena je u Splitu 1974. godine. Slikarica je i majstorica umjetničke pozlate, a od 1999. godine živi i radi u Londonu. Nakon Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, radi neko vrijeme kao novinarka za teme financija u Londonu, no ubrzo otkriva potisnuti talent za slikarstvo i crtež.
Zanat pozlaćivanja (gilding), koji u Velikoj Britaniji ima dugostoljetnu tradiciju, izučila je kod njihovog najpoznatijeg stručnjaka za gilding, Davida Duncana (1947.). David Duncan, akademski slikar i ilustrator, usavršavao je zanat pozlaćivanja i restauriranja povijesnih okvira kod majstora Matteia Radeva, londonske tvrtke za gilding, čiji su klijenti bili Nj. V. Kraljica Elizabeta I, Nacionalna galerija, Nacionalna galerija portreta, Tate galerija i kolekcija umjetnina Wallace.
Kasnije se Duncan pridružuje tvrtki koja se specijalizirala za restauriranje pozlaćenih okvira iz viktorijanskog razdoblja u Velikoj Britaniji, i u tom periodu upoznaje Maju Vržinu te započinje njezinu edukaciju, za koju i danas ima samo riječi hvale (pismo preporuke).
Svoje je slike Maja Vržina već 2008. godine izložila na skupnoj humanitarnoj izložbi Hope in Life, koju je organizirala ugledna humanitarna organizacija The European Federation of National Organisations Working with Homeless People (FEANTSA) sa sjedištem u Bruxellesu, i kojom su prilikom djela Maje Vržine odabrana za katalog izložbe koja je obišla 33 zemlje svijeta. To je bio važan motiv da se u potpunosti posveti umjetnosti, odnosno, slikanju i ideji spajanja slike s ručno rađenim i pozlaćenim okvirom.
Dvije godine kasnije, 2010., FEANTSA odabire još jednu Majinu sliku za glavnu reprodukciju na naslovnici njihovog magazina (broj od ljeta 2010.).
Godine 2013. izložila je sedamnaest slika u akrilu i crnoj tinti te jednu pozlaćenu skulpturu na izložbi XXXIX u londonskoj galeriji The Strand u središnjem Londonu, što je primijećeno pozitivnom kritikom u kojoj se autor referira i na utjecaje Art Nouveaua (secesije) u oblikovanju Majina umjetničkog senzibiliteta i stila (Londonartreviews.com; David Franchi).
11. travnja 2017. dobila je visoku procjenu sa strane Andrew Acquier FRICS. |
|
|
|
Dodatne informacije: |
|
• |
|
|
• |
|
|
• |
|
• |
|
|
• |
15. svibnja 2017. |
• |
k.v. |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2017. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|