ZGportal Zagreb
 
 
 
 
ZGportal Zagreb  
 
pregled kategorija
  GRADSKE VIJESTI     POSLOVNE VIJESTI     ZAGREBAČKI VODIČ          
  NAJAVE DOGAĐANJA     MAGAZIN & SCENA     SERVISNE INFORMACIJE          
ZGportal @ Facebook ZGportal @ Instagram  
ZGportal @ Twitter ZGportal @ Youtube Channel  
 
 
knjižnice grada zagreba
oglašavajte se na ZGportalu
pomozimo im
 
 
GDJE SAM?
>
>
>
>
predstava u itd-u
 
predstava ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, već o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo ..

Premijera predstave `Sluškinje` u Polukružnoj dvorani Teatra iTD

 
sluškinje / nataša kopeč
 
Premijera predstave Sluškinje, jedan od najzanimljivijih redatelja mlađe generacije Saše Božića, održat će se 8. ožujka 2016. godine u Polukružnoj dvorani Teatra &TD s početkom u 20 sati.

Reprize su na rasporedu 9. i 10. ožujka.

Nova predstava Saše Božića inspirirana je istoimenom dramom Sluškinje francuskog dramatičara, romanopisaca, esejista, političkog aktivista i vodećeg predstavnika avangardnog teatra - Jeana Geneta.



O predstavi Sluškinje

Fascinantnost Genetovih Sluškinja (1947.) leži u činjenici da on ne govori o činu nasilja, niti o ubojstvu, već o igranju nasilja, nanovo i nanovo i nanovo. Komad generira svojevrsni beskrajni krug dominacije i podčinjenosti. Sluškinje su ujedno komad maski i zrcala, simbola i rituala, snova i transa.

Tužne, potencijalno lude sluškinje Claire i Solange, čija imena asociraju na svjetlo i sunce, zaokupljene su ubilačkom igrom u kojoj ne egzistiraju kao sluškinje, nego kao igrači u igri u kojoj kreiraju same sebe, komadu unutar komada, u kojem Claire preuzima ulogu gospođe, a Solange ulogu sluškinje.


Rezultat je komad koji ispituje prirodu kazališta, potrebu gledatelja da gleda nešto što prihvaća kao iluziju no ujedno osjeća njen potencijalni realitet. Bit komada leži u igranju uloga i izlasku iz nametnutih uloga, o hrabrosti biti netko drugi.

Pitanje je, koja je razlika između sluškinje i gospođe?


Redatelj kreće od posljednjeg pitanja u suptilnu analizu današnjice. Subverzija prepoznatljivih društvenih oblika dominacije, prisutnih u komadu, postaje temeljni problem predstave. Za svoje polazište uzima ono što u toj drami ostaje nereprezentirano: pobunu koja bi rezultirala emancipacijom sluškinja i potpunim napuštanjem mehanizama služenja.

Tijela reprezentirana u predstavi evociraju različite vrste suvremenog podaništva - sluge sustava, čuvare poretka čiji identiteti tijekom izvedbe postaju izlišni.

Ako su Genetove sluškinje ostale zatočene u reproduciranju upravo onih klasnih obrazaca protiv kojih se bune, ova predstava istražuje vrste ponašanja kojima kapitalistički model služenja danas dolazi u krizu pomoću različitih strategija neučinkovitih tijela.


Sluškinje, Balkon, Crnci, Paravani bave se temama spola, rase i revolucionarne politike, razvijajući temeljnu Genetovu opsesiju iluzijom i opresijom.

Nesvakidašnji životni put (kao osuđivani kriminalac postao je pisac) izvorište je njegova nadahnuća, riječ je o svijetu podzemlja čovječanstva, pa su njegovi likovi najčešće prostitutke, zatvorenici, ubojice i društveno prezrene skupine.


• režija: Saša Božić
• dramaturgija: Nina Gojić
• scena i kostimi: Zdravka Ivandija
• glazba: Damir Šimunović
• izvode: Milica Manojlović, Nataša Kopeč i Andrej Kopčok
• asistent režije: Dado Ćosić
 
 
 
Dodatne informacije:
gradski vodič: kazališta u zagrebu
ZGportal Zagreb: naslovna stranica
27. veljače 2016.
k.v.
 
 
arhiva najava po godinama:
 
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2017
2018
najave po mjesecima 2016. godine
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ZGportal Zagreb