|
|
|
|
• |
GDJE SAM? |
> |
|
> |
|
> |
|
> |
izložba u msu-u |
|
|
plakat žar ptica postala je kultni plakat hrvatske umjetnosti grafičkog oblikovanja |
Doručak u štampariji - izbor iz zbirke plakata Borisa Bućana |
|
|
|
Što otkupom, što donacijama, Muzej suvremene umjetnosti danas posjeduje reprezentativnu autorsku cjelinu plakata Borisa Bućana, više od 400 radova. Ta zbirka iznimne vrijednosti tako je i omogućila izlaganje i istraživanje Bućanova opusa.
Osim što su njegovi plakati dio vizualne memorije mnogih generacija, važni su zbog inovacija u grafičkom dizajnu, ali i širenja pojma plakata i njegove percepcije.
Izložbu možete pogledati od 14. travnja do 29. svibnja 2016. godine.
Na izložbi je oko 150 Bućanovih radova nastalih tijekom tridesetak godina - od kraja 60-ih do kraja 90-ih.
Bućanov rad važan je zbog proširenja pojma plakata i inovacija koje unosi u područje grafičkog dizajna, a njegov rukopis odavno je postao prepoznatljiv i priznat i izvan granica naše zemlje.
Njegovi radovi nalaze se u najvažnijim muzejima i galerijama diljem svijeta, primjerice, u MoMA-i i Cooper - Hewitt Museumu (New York), Staatliches Museum für Angewandte Kunst (München), Deutsches Plakat Museum (Essen), The Victoria and Albert Museum (London) i drugima.
Dizajnirajući plakate, Boris Bućan upotrebljavao je reference iz masovne kulture, iz svakodnevnog života, kao i reference iz mnogih povijesnih umjetničkih stilova. U mediju plakata pronašao je jedinstven način preispitivanja odnosa i granica između umjetničke autonomnosti i društvenog konteksta, likovnih i dizajnerskih pravila, pokazujući dolazećim naraštajima umjetnika kako te granice valja neprestano pomicati.
Boris Bućan samostalno izlaže od početka 1970-ih godina i realizirao je više od stotinu samostalnih izložbi u nas i inozemstvu, a sudjelovao je i na tristotinjak skupnih izložbi. Predstavljao je Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu 1984., na Bijenalu u São Paulu bio je 1979. i 1989, a na Trijenalu u Milanu 1992. godine. Osobito uspješna na međunarodnom planu bila mu je godina 2015. kada su njegovi radovi bili izloženi u velikim svjetskim središtima.
Na izložbi The World Goes Pop u čuvenoj londonskoj galeriji Tate Modern bila su čak 33 njegova rada. U Budimpešti, u Ludwig muzeju na izložbi Ludwig Goes Pop + The East Side Story zastupljen je među svjetskim velikanima pop arta.
Njujorška MoMA uzela je tri njegova plakata za izložbu Making Music Modern: Design for Ear and Eye, a među njima je bila i Žar ptica, koja tako postaje kultni plakat hrvatske umjetnosti grafičkog oblikovanja. Na istome mjestu opet je prisutan na izložbi Transmissions - Art in Eastern Europe and Latin America, 1960.-1980. |
|
|
|
|
|
|
Dodatne informacije: |
|
• |
|
|
• |
|
|
• |
|
• |
|
|
• |
10. travnja 2016. |
• |
k.v. |
|
|
|
arhiva najava po godinama: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
najave po mjesecima 2016. godine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|