Ured za fotografiju nastavlja programsku liniju “Fotka u podne”, čiji je cilj podizanje razine diskursa o radovima u mediju fotografije. Riječ je o seriji izlaganja naših suradnika/ca ili gostujućih autora/ica, koji u prostoru Galerije Spot predstavljaju po jedan odabrani umjetnički rad. Drugo izdanje Fotke u podne održat će se u petak, 22. studenoga 2019. godine u 12 sati u Galeriji Spot (Čanićeva 6, Zagreb), kada će povjesničarka umjetnosti Leonida Kovač govoriti o fotografiji Skagen (1963.) Miljenka Horvata. U razdoblju između 1961. i 1966. godine, umjetnička grupa Gorgona izdavala je istoimeni časopis, odnosno antičasopis, za čija je kreativno rješenja svakog broja bio odgovoran jedan od članova grupe.
Tako Gorgona br. 7 predstavlja autorsko djelo Miljenka Horvata arhitekta, vizualnog umjetnika i pjesnika, a jedini sadržaj broja čine dvije naoko iste fotografije snimljene na šljunčanoj plaži u mjestu Skagen, u Danskoj, 1963. godine. Motiv mrtvog galeba sa svjetionikom u pozadini, prisutan u identično kadriranim fotografijama različite oštrine i svjetline, otvara pitanje vremena i fotografske slike, što Leonida Kovač, autorica teksta Slika što ostaje, argumentira uvodeći pojam misleće slike.
“U recepciji fotografije Skagen autora Miljenka Horvata, kao i u trenutku njezina snimanja, događa se zastajanje u vremenu. U tom se intervalu izmičuće sadašnjosti susrećem sa slikom prošlosti i pišem povijest za sebe. Nepomična fotografska slika sada, kao i onda kada je snimljena kao ‘umjetnost citiranja bez navodnika’, podsjeća da neponovljiva slika prošlosti prijeti nestati sa svakom sadašnjošću koja se nije prepoznala kao u njoj mišljena. U tom intervalu iz nepomičnosti fotografske slike ishodi pokret misli. Ta je misao, Deleuzeovim riječima, niz relacija među različitim listovima prošlosti i nije ju moguće lokalizirati i fiksirati u smrtonosnoj poziciji.” (Leonida Kovač, (2013.), Slika što ostaje, Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 37/2013 – 215)
PROČITAJTE VIŠE: