nagrada za životno djelo | rock&off | 2023.

Rock&Off nagrada za životno djelo ide Anti Perkoviću i Denisu Mujadžiću Denykenu

Na petoj, jubilarnoj, dodjeli nezavisne glazbene novinarske nagrade Rock&Off dodijelit će se i nagrada za životno djelo. A nju će dobiti Denis Mujadžić – Denyken, ali posthumno i Ante Perković. Dodajmo da će se “Najbolji tulum u gradu”, odnosno centralna dodjela nagrada Rock&Off, održati u petak, 3. veljače 2023. godine u zagrebačkoj Tvornici kulture. Sve novosti i aktualnosti nagrade pratite na službenoj mrežnoj stranici na adresi rockoff.hr ili na Rock&Off Facebook stranici.

Raznorodna i za kratak život zadivljujuće bogata ostavština Ante Perkovića, rođenog Zadranina, zagrebačkog studenta Fakulteta političkih znanosti, pokretača i prvog urednika studentskog časopisa Puls, koji je, treba to ovdje naglasiti, osmišljen kako bi “prkosio mentalitetu pognute glave”, ostavština je, dakle, novinara, pisca, glazbenika, glazbenog kritičara, performera i glumca, govori o avangardnoj umjetničkoj pojavi i izuzetnoj radnoj disciplini.

Osam ukoričenih naslova, stotine novinarskih tekstova… Od gimnazijske Spužve, preko Pulsa, Starta i Jutarnjeg lista do periodike i širokih prostranstava weba. Dva glazbena albuma u sastavu Djeca, tri samostalna LP albuma. Kazališne uloge, klupski programi, mnogo radijskih valova, najbolji ransijerovski učitelji-neznalica neformalnih obrazovnih programa… Sva ta lica koja smo znali pod imenom Ante Perkovića potvrđuju karizmu, ljudsku blagost, odmjerenost i rafinman, istodobno odvažnu artističku sklonost formalnom eksperimentu, iskoraku, autoironiji, igri. I nedvosmisleno odražavaju snažnu potrebu za bijegom od glavne struje.

Autorski interes mu je uvjetovan i omeđen glazbom

Oduvijek je fasciniran gitarom, ali i glazbom općenito. A o tome piše u rijetkim biografskim pasažima svoje najvažnije i najsveobuhvatnije proze – u knjizi Sedma republika. Objavljena prvi put 2011. ona se svojom širokom vremenskom perspektivom i uvidom u ukupni društveni, politički i kulturni kontekst izdvaja pored drugih naslova. Od autorizirane biografije Pips, Chips & Videoclipsa objavljene 1997., Drugi vikend u zemlji čudesa ili internet dnevnika koji godinu dana pionirski vodi na portalu monitor.hr pa te duhovite digitalne bilješke ukoričene objedinjuje pod naslovom 365 već 2001.

U istoj godini u koautorstvu s Krunoslavom Jajetićem objavljuje knjigu Hrvatski hip-hop: rokane rime, a zatim i eseje iz Homo volansa i Nomada u knjizi Slijepi putnik. 2005. ispisuje splet intimnih, društveno-historijskih crtica u formi vodiča za putnike namjernike kroz svoj rodni grad – Volite li Zadar? Nakon zapažene recepcije Sedme republike nastavlja pisati. Izdaje kroniku pulskog Art & Music festivala od 1993. do 2013. naslovljenu Ajme & Majko i objavljenu 2013.. Iste godine izlazi i knjiga o pjesmama Rundek, između. Iako je jednom negdje zapisao da je progovorio sa 16-ak godina, prava istina je da guta slova i s njima se igra od najranijih dana.

Ta će vještina krasiti njegovo pisanje, izdvajati ga od drugih pisaca njegovog žanra ljepotom rečenica i njihovim misaonim i harmonijskim skladom. No glazbu će početi sam stvarati tek “sit pisanja o tuđoj” i to u svojoj zrelijoj fazi. Tako početkom tisućljeća s Djecom, kao gitarist i vokal objavljuje albume Djeca i Stvari. Svi me vole dok me ne upoznaju njegov je prvi samostalni album iz 2007. A u njemu “konačno uspijeva sebe izraziti točno”. Za njim slijedi vinilni album Duplo dno: Najveći hitovi, dok treći album izdaje online 2013. pod naslovom Prije nego osnujem orkestar… (iz teksta o Anti Perkoviću autorice Ljubice Letinić). Nagrada za životno djelo je Anti zaista zasluženo dodijeljena…

Rock&Off Nagrada za životno djelo ide i velikom Denykenu

Denis Mujadžić – Denyken nesumnjivo je je jedan od najznačajnijih i najuspješnijih domaćih rock producenata u proteklih 35 godina. Brojne suradnje s domaćim imenima, ili Perom Lovšinom iz Slovenije, ostavile su neizbrisiv trag na ono što kolokvijalno zovemo modern rock. Denykenov angažman rastao je s procvatom novog rocka devedesetih, na koji je, sudeći prema mnogim dokazima iz tonskog studija, utjecao podjednako kao i autori/glazbenici koji su pjesme napisali i albume snimali. Već i popis imena s kojima je radio svojevrsni je “who’s who” hrvatskog rocka od devedesetih naovamo.

Pips Chips & Videoclips, Majke, Hladno pivo, Kojoti, Vatra, Jinx, Zabranjeno Pušenje, Nina Badrić, Severina, Rade Šerbedžija, Arsen Dedić, Laka, Quasarr… To su samo su neki od njih, a bilo ih je više od 300. Sa svima njima Denyken je radio nekoliko puta, a raspon postignutih rezultata – ne samo umjetničkih, nego i komercijalnih, što mjerimo utjecajem spomenutih bendova – smješta ga među najznačajnije protagoniste suvremene rock scene zadnjih desetljeća.

Denyken nije bio samo producent. On je bio pravi suradnik u svim fazama nastajanje nekih od najznačajnijih albuma tog razdoblja. Čovjek iz sjene bez kojeg rezultati ne bi bili niti izbliza isti, zaslužan za mnoge uspješne karijere pod svjetlima reflektora. S jasnim Denykenovim producentskim potpisom snimljeno je mnogo rock albuma kakvi su nam bili nasušno potrebni. (iz teksta o Denisu Mujadžiću – Denykenu autora Hrvoja Horvata)

Denyken je postao trade mark za dobar zvuk

Imati potpis Denykena na ploči značilo je imati odličnu produkciju. Pips, Chips & Videoclips, Majke, Hladno pivo, Overflow, Kojoti, Jinx i drugi najbolji su dokaz u prilog ove teze. S izuzetkom Gustafa, Leta 3 i Laufera, čiji su zvuk majstorski definirali Cukerić, Križaj i Trpkov, Denyken je produkcijom obilježio i definirao zvuk svim najvažnijim hrvatskim rock bendovima 90-ih. Denis je rock sound u ovoj zemlji narodnjaka pod celofanom dance zabavnjaka učinio ogromnim i gromoglasnim.

Bez njega bi hrvatske rock’n’roll bendove 90-ih daleko slabije čuli. Ako bismo ih uopće čuli. Prvo, 1992. nam za tu lovu ionako nitko ne bi htio snimiti Pivo, Majke i Overflow. I drugo, ne bih ja baš lovu ni dao nekom majmunu u studiju koji se nije maknuo dalje od Dire Straitsa ili Simple Mindsa i gitare snimljene direktno u miks pult, uz ritam-mašinu umjesto bubnjeva i hotelski synth-tepih. To si mami doma produciraj! (Aleksandar Dragaš, iz knjižice za album Denyken 15, Dancing Bear, 2004.) Više o Denykenu doznajte na njegovoj mrežnoj stranici na adresi denyken.com.

VIDEO: Ante Perković – Rokenrol snovi

Tagged